ЕИТИ
Антикоррупционный стандарт

Білім және ғылым Министрінің 4 мамырдағы Қазақстан Республикасының 2020 жылғы № 174
Туралыб бекіту сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартын қамтамасыз ету жөніндегі ашықтығын ұйымдарында жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру

 

Тапсырмасына сәйкес, Қазақстан Республикасы Қауіпсіздік Кеңесінің 15 қарашадағы 2019 жылы, БҰЙЫРАМЫН:

1. Қоса беріліп отырған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты бойынша қамтамасыз ету ашықтығы мен айқындығын ұйымдарында жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес бекітілсін.

2. Департаменті жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру білім және ғылым Министрлігінің " Қазақстан РеспубликасыТойбаев А. Ж.) осы бұйрықты мүдделі мемлекеттік органдардың және ұйымдардың жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру, меншік нысанына қарамастан және ведомстволық бағыныстылығына.

3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жүктелсін вице-министрі Қазақстан Республикасының білім және ғылым Дауленов м. М.

4. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап.

 

 

Бекітілген

білім және ғылым Министрінің

Қазақстан Республикасы білім және ғылым

от 4.05.2020 жылғы

№ 174

 

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты бойынша қамтамасыз ету ашықтығы мен айқындығын ұйымдарында жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру

1-тарау. Жалпы ережелер

1. Осы сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты бойынша қамтамасыз ету ашықтығы мен айқындығын ұйымдарында жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі біліммен(бұдан әрі - Стандарт)әзірленді жемқорлықты жою мақсатында жүйесінде біліктілігі жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру.

2. Осы Стандарт ұсынылған пайдалану ұйымдар жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру (бұдан әрі – ОВПО) ведомстволық бағыныстылығына қарамастан жол бермеу үшін сыбайлас жемқорлық.

3. Негізгі принциптері ашықтық және ашықтық болып табылады:

1) адалдық – бұл адал, порядочное орындау білім алушылардың бағаланатын және неоцениваемых түрлерін оқу жұмыстарын;

2) жүзеге асыру құқықтарын қорғау автордың және оның құқықтық мирасқорлары – авторлығын тануды және қорғау туындылары болып табылатын авторлық құқық объектісі арқылы дұрыс беру біреудің сөйлеу, ой және нұсқаулар ақпарат көздерінің бағаланатын жұмыстары;

3) ашықтық – ашықтық, өзара сенім, ашық ақпарат алмасу мен идеялар арасындағы білім алушылар мен оқытушылардың;

4) құрметтеу құқықтары мен бостандықтарын, білім алушылардың еркін білдіру құқығын ой-пікірлер мен идеялар;

5) теңдік – әрбір білім алушы қамтамасыз етеді ережелерін сақтау, академиялық адалдық және тең оларды бұзғаны үшін жауапкершілік.

4. Осы Стандартта мынадай ұғымдар қолданылады:

1) плагиат – қасақана немесе абайсызда жасалған, толық немесе ішінара заңсыз пайдалану, беру немесе өкім қорғалатын нәтижелерімен бөтен еңбек нәтижелерін академической, научной, исследовательской, публицистической және аналитической қызметін сүйемелденеді дейін жеткізе отырып, басқа да тұлғалар жалған мәліметтер̆ ретінде өзі туралы действительном автор;

2) көшіру – жосықсыз мінез-құлыққа студенттің немесе қызметкердің подразумевающее көшіру бөтен зияткерлік өнім;

3) қайталау – презентация одной және той осы жұмыстар аясында түрлі бағалау және талаптарын̆қоса алғанда, талпыныс беру, оның своей собственной, ішінара, не толығымен, любой жұмыс, ол басқа курста бұрын бағаланған жұмысты алдын ала берген рұқсатынсыз, профессор-ОҚЫТУШЫЛАР, тіпті егер оқытўоқушысы авторы;

4) бұрмалау – қолдан өзгерту академиялық записей немесе басқа да құжаттар; деректерді (бақылаў кезінде ғылыми экспериментке, жалған жазу, сауалнама нәтижелерін); қол қою академической жұмысы; әдейі қолдан өзгерту немесе бүлінуі академической жұмыс;

5) жасыру – замалчивание және утаивание туралы ақпарат жосықсыз ұсыну академиялық өнім жалған мәліметтерді̆; ауыстыру деректер мен нәтижелерін зерттеугӗ және тәжірибелер ұсыну; ложной ақпарат полученной зерттеу барысында;

6) сөз байласу – өзара уағдаластық білім беру үдерісінің субъектілері арасында орындалуы туралы любой академической жұмыс, подлежащей тексеру және бағалау үшін басқа білім алушының.

2-тарау. Принциптері Стандарттың

1. Ақпараттық ашықтық қағидаты (ақпараттың, уақтылығы үшін жарияланымдар)

1-1. Ақпараттық ашықтық принципі білдіреді жұмыс істеу режимі ОВПО және ақпараттың қол жетімділігі, иелігіндегі.

Негізгі тетіктері ашықтық жатады:

1) ақпаратты ашу интернет-сайтында;

2) пайдалану режимін ашық деректерді (мәліметтерді жариялауға машина оқи алатын түрде, үшін жарамды, одан әрі автоматты өңдеу);

3) азаматтардың өтініштерін өңдеу және қоғамдық ұйымдардың, сондай-ақ ден қою-бұл өтініштер;

4) қоғамдық кеңестер;

5) БАҚ-мен өзара әрекет;

6) тәуелсіз сыбайлас жемқорлыққа қарсы сараптама және қоғамдық мониторинг құқық қолдану;

7) қабылдау қызметінің жоспарын және жыл сайынғы ашық декларация мақсаттары мен міндеттерін, олардың қоғамдық талқылау және сараптамалық сүйемелдеу;

8) жария қызметінің нәтижелері туралы есеп;

9) қамтамасыз ету, түсінікті болуына жоспарларды, шешімдерді, бағдарламаларды, саясатты және нормативтік-құқықтық реттеу (түсіндіру, олардың қажеттілігі және жоспарланған нәтижелер).

10)ақпараттандыру барлық мүшелерінің (оқытушылар, қызметкерлер, білім алушылар): жаңалықтар жариялау, әлеуметтік-маңызды ақпаратты, фото және видеоотчетов;

11)тарту барлық мүшелерінің (оқытушылар, қызметкерлер, білім алушылар): пікірталас ұйымдастыру, жинау, ұсыныстар, ой-пікірлер мен түсіндірмелер бойынша құжаттар мен бастамаларға ведомство жарияланған есептерге шаралары, сыбайлас жемқорлыққа қарсы әрекет бойынша және т. б.;

12) қамтамасыз ету персоналды қорғау хабарлаған бұзу фактілері туралы парасаттылық;

1-2. Сақталуын қамтамасыз ету мақсатында қызметтік, коммерциялық және басқа заңмен қорғалатын ақпаратты, міндеттеме құпия ақпаратты жарияламауға, сондай-ақ пайдалануға болады әдістері және құралдары, ақпаратты қорғау заңнамасымен рұқсат етілген.

1-3. ОВПО қамтамасыз етеді ашықтығы туралы ақпарат оқу орнында оқытушылар мен қызметкердіңx талаптарына сәйкес қолданыстағы заңнама, нормативтік актілер, Қазақстан Республикасының ішкі құжаттарды ОВПО.

1-4. Ақпараттық ашықтық ОВПО орындауға бағытталған мынадай міндеттер:

1) ұсыну іске асыру құқықтарын мүдделі тараптардың қамтамасыз ету корпоративтік талап етілетін ақпаратты шешім қабылдау үшін̆ қатысты ОВПО;

2) корпоративтік басқару сапасын арттыру;

3) қалыптастыру, өсу жағдайын коммуникациялық белсенділігі;

4) сақтау талаптары̆ туралы Қазақстан Республикасы заңнамасының міндетті ақпаратты ашу;

5) кепілдендірілген қауіпсіздік деректер (мәліметтер) туралы ОВПО, ашу және/немесе пайдаланылуы қабілетті мемлекет мүддесіне залал келтіруі мүмкін, ОВПО немесе әкелуі мүмкін, негізсіз артықшылықтар бір мүдделі тұлғалардың үстінен басқа да (бірдей жағдайларда).

1-5. Құқықтарды жүзеге асыруда мүдделі тараптарға ақпаратты беру және жедел және қол жетімді ақпарат, ОВПО қолданады тиісті хабарлау әдістері:

1) ақпаратты ашу арқылы ақпараттық агенттіктер және бұқаралық ақпарат құралдары;

2) ақпаратты жеткізу арқылы жарияланымдар ресми интернет-ресурсында ОВПО;

3) хабарлау кезінде пресс-конференция̆, көпшілік алдында сөйлеген сөзіндӗ және жеке мүдделі тұлғалармен кездесу;

4) өзге де әдістермен, Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген.

2. Қол жетімділік қағидаты және түсінікті болуына (жоспарлар, шешімдер, бағдарламаларды, саясаттар)

2-1. Ұсыну мақсаттары, міндеттері, жоспарлары мен қызмет нәтижелерін ОВПО қарапайым және қол жетімді қабылдау үшін нысан.

Осы тетікті іске асыру үшін (құрал) ұсынылады әзірлеуге түсініктемелер, әр түрлі форматтарда қатысты көрсетілген құжаттардың түрлері мен шешімдерді ұсыну мақсатында стейкхолдерам қажеттілігі туралы ақпаратты сол немесе өзге құжат және/шешімдер/іс-әрекеттер ұсынылған өзгерістер, олардың әсер ету қызметі ОВПО, сондай-ақ осыдан шығатын жетістіктері әлеуметтік және экономикалық әсерлері.

2-2. Негізгі направлениямипо әзірлеу түсіндірме анықталды:

1) дайындау және талқылау жоспарлар, шешімдер, бағдарламалар, саясаткер;

2) кең қабылданатын жоспарлар, шешімдер, бағдарламаларды, саясаттар мен ақпарат туралы , оларды іске асыру;

3) қызметтерді ұсыну, оның ішінде электронды түрде.

2-3.Жылжыту бойынша жұмыс қолжетімділігін және түсінікті болуына дайындық кезінде жоспарлардың, шешімдерді, бағдарламаларды, саясаттар қамтиды:

1) анықтау мақсатты аудиторияның, оның мүдделерін қозғайтын сол немесе өзге тұрғыда шешуге, бағдарламасы, саясаты;

2) бөлу, мақсатты аудиторияның ақырғы саны референттік топтар;

3) орналасуы басында материалдың жолданған барынша кең референтным топтары, соңында - көп тар топтары;

4) продумывание ықтимал сұрақтар референттік топтарын дайындау және алдын-ала жауап оларға.

Маңызды қасиеті өкілдігін жіберген мәтіндік түсіндірмесі болып табылады, оның нақты және түсінікті құрылымдау.

2-4.Максималды бөлу және түсіндіру іс жүзінде маңызды ережелерін (бастамалар, құжаттар) дайындау кезінде түсіндірме пайдалану ұсынылады инфографикасын, презентациялық материалдар, түрікқ және аурадио жазбалар, анимациялық материалдар, интеллектуалды карталар және т. б. нысанына Қарамастан түсіндірмелер нақты айқындау қажет мақсатты аудитория оларды пайдаланушылар.

2-5. Нәтижеге жету үшін "механизмін жүзеге асырудан қолжетімділігін және түсінікті болуына" қолдану ұсынылады әр түрлі байланыс арналары:

1) жаппай денсаулық сақтау жүйесіне арналған мекенжайсыз коммуникация: теледидар, радио, баспасөз, сыртқы жарнама, әлеуметтік желілер;

2) мекенжай коммуникация болжайтын әсер ететін жекелеген референттік топ.

Маңызды ұйым болып табылады қоғамдық талқылау ушін жобаларды, жоспарларды, шешімдерді, бағдарламаларды, саясаткер.

3. Принципі тартылу азаматтық қоғам

3-1 Бұл әлемдік тәжірибеде жетекші ресурстарын дамыту болып табылады адами және әлеуметтік капитал, оның негізінде адамдар, сондай-ақ олардың әлеуетін дамыту.

3-2 саласының Пайымдауы-азаматтық қоғамның ерекшелігі, азаматтық қоғам:

1) сұрайды дамытуға мемлекет мүддесін қамтамасыз ету үшін азаматтардың (қызметкерлер мен білім алушылар);

2) қамтамасыз етеді кері байланыс механизмі және басқару тиімділігін арттыру үшін қоғамдық бақылау;

3) қолайлы жағдайлар жасайды және азаматтардың қатысу (қызметкерлер мен білім алушыларды) шешімдерді қабылдау жағдайында есеп берушілік және ашықтық.

3-3. Қажет дамыту үшін қолайлы жағдайлар жасау, азаматтық белсенділік (студенттердің белсенділігін) арқылы қоғамдағы түрлі нысандары, соның ішінде, арқылы, сияқты волонтерлік , қайырымдылық.

Ұйымдастыру қажет ауқымды және жүйелі жұмысты дамытуды ынталандыру бойынша көптеген азаматтық бастамалары (студенттік бастамаларды), олар қамтуы барлық қоғамдық өмірдің болмақ дамуының іргетасы студенттік өзін-өзі басқару.

Бұл үшін қажет:

1) құқықтық сананы қалыптастыру арқылы азаматтық қоғам институттарын;

2) нақты жүйесінің жұмыс істеуін студенттік өзін-өзі басқару қамтамасыз ету және толыққанды студенттердің қатысуын, басқару шешімдерін қабылдау деңгейінде ОВПО;

3) тәжірибені жетілдіру негіздерін оқытудың құқық ОВПО;

4) рөлін арттыру студенттік және жастар ұйымдарының қамтамасыз етуде адамның құқықтары мен бостандықтарын, қазақстандық қоғамда;

5) одан әрі ырықтандыру әкімшілік жұмыс ОВПО;

6) үкіметтік емес ұйымдарды тарту жобаларды әзірлеуге, құруға бағытталған қоғамдық қорғаушы институтын;

7) жүйелік енгізу, әлеуметтік бағытталған жобалар үшін, құқықтарын қамтамасыз ету, халықтың әлеуметтік осал топтарын белсенді үкіметтік емес ұйымдарды тартуды әзірлеу, әлеуметтік-маңызды жобаларды;

8) жүзеге асыру үшін бірлескен ақпараттық және ағартушылық науқандарын жету жоғары деңгейін және образованностимолодежи;

9) белсенді енгізу, дауларды шешу тетіктерін, дауларды сотқа дейінгі реттеу тәжірибесін арқылы келіссөздер мен медиация орталықтары;

10) гендерлік теңдікті дамыту және нығайту, жеңуге жәрдемдесу қоғамдық санасында негативтік стереотиптерді әйелдер мен ерлер құқықтарына қатысты.

4. Принцип есеп берушілік (тетіктерін дамыту, қоғамдық бақылау)

4-1. Азаматтық қоғам ұйымдары жібереді өзінің күш-жігерін шешім, қоғамдық проблемаларды шешу, әлеуметтік кернеу, байланыс мақсатты топтармен.

4-2. Алдында қауымдастықпен ОВПО тұруы тиіс міндет рөлін арттыру, азаматтық қоғам институттарын (студенттік және жастар ұйымдары) және олардың әсер ету шешім қабылдау және басқару өзекті мәселелерімен өмір ОВПО.

Бұл үшін қажет әзірлеу және іске асыру мынадай шараларды:

1) қатысуын қамтамасыз ету, студенттік қоғамдастық құрамында Алқалы басқару органдарының (Ғылыми кеңесінің және т. б.) үшін ашықтығын арттыру бойынша шешімдерді қабылдау процесіне басқару ОВПО;

2) азаматтық бақылау тетіктерін күшейту арқылы әр түрлі институттар студенттік қоғамдастық, соның ішінде институты арқылы студенттік өзін-өзі басқару;

3) жыл сайынғы есебін тыңдау бірінші басшысының қызметі туралы ОВПО ұжымының алдында/жұртшылықпен;

4) сыбайлас жемқорлыққа қарсы сараптама жүргізу, нормативтік құқықтық актілерді тарта отырып, профессор-оқытушылар құрамы мен студенттік қоғамдастық.

2-тарау. Жүйесі ашықтығы мен айқындығын ұйымдарында жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру

5. Жауапкершілік/Корпоративтік басқару (алқалық шешімдерді қабылдауға жұртшылықтың қатысуы және білім алушылардың шешімдерді қабылдау)

5-1. Осы Стандартта корпоративтік басқару ретінде қарастырылады құралы қызметінің тиімділігін арттыру ОВПО қамтамасыз ету мақсатында, ашықтық және қоғам алдындағы есептілік, оның беделін нығайту және ашық жүйесін құруды басқарудың барлық процестерді басқару.

Корпоративтік басқару ОВПО атауында міндетті түрде құрылуы әділдік, адалдық, жауапкершілік, ашықтық, кәсібилігі мен біліктілігіне байланысты. Корпоративтік басқару құрылымы негізделеді құқықтары мен мүдделерін құрметтеуге қызметіне мүдделі барлық ОВПО тұлғалардың және ықпал етуі тиіс табысты қызмет ОВПО, оның ішінде оның құндылығын арттыруға, қаржылық қолдау мен тұрақтылықты қалыптастыру үшін білім алушылардың және қызметкерлердің нақты азаматтық ұстанымын дамыту бойынша нөлдік төзімділікті недобропорядочности және сыбайлас жемқорлық көріністеріне.

5-2. Бұл ОВПО әзірлеу орынды Кодекстер, корпоративтік басқару ескере отырып, мынадай қағидаттар:

1-Принцип. Арасындағы өкілеттіктерді айқын шектеу, құрылымдық бөлімшелері, қамтамасыз ету жүйелілік және дәйектілік корпоративтік басқару процестерін өкілеттіктердің аражігін ажырату алқалы органдардың шешім қабылдау кезінде.

2-Принцип. Құқықтары мен мүдделерін қорғау, білім беру процесінің барлық қатысушыларының.

3-Принцип. Тиімді басқару ОВПО.

4-Принцип. Тәуекелдерді басқару, ішкі бақылау және сыртқы бақылау тарта отырып, бөгде тұлғалардың аудит.

5-Принцип. Реттеу және рұқсат болуы мүмкін корпоративтік қақтығыстар және мүдделер қақтығысы;

6-Принцип. Ашықтығы мен әділдігі қызметі туралы ақпаратты ашудың ОВПО үшінші тұлғалар алдында.

5-3. ОВПО жасауға тиіс алқалық органдары мәселелерді шешу үшін бөлу және тиісті бюджет қаражатын пайдалану, және, профессор-оқытушылар құрамы мен әкімшілік-басқару персоналы.

Мен ашықтығын қамтамасыз ету мақсатында қабылданатын шешімдердің ашықтығын алқалы органдар қамтамасыз ету қажет міндетті түрде қатысуы/участие үкіметтік емес ұйымдардың өкілдері, жұртшылық құралдарын қолдана отырып, бейне.

Алқалы органдары мүшелерінің жауапкершілікке тартылуы тиіс үшін:

1) адал орындағаны және өзіне жүктелген міндеттерді мейлінше жоғары дәрежеде көрсететін мүдделерін ОВПО;

2) мүлкін пайдалану ОВПО жеке мақсатта;

3) ақпараттың құпиялылығын сақтау туралы ОВПО, соның ішінде үш жыл бойы жұмыс тоқтатылған сәттен бастап ОВПО;

4) объективті пайымдаулар корпоративтік мәселелер бойынша;

5) іс-әрекеттері асатын өкілеттігі, пайдалану және өкілеттіктерін тек қана сол мақсатта олар ұсынылды;

6) іс-әрекеттерді тудыруы мүмкін мүдделер қақтығысы қызметкерлерімен ОВПО, сондай-ақ басқа да мүдделі тұлғалар;

7) тиісінше орындамағаны үшін өзінің өкілеттіктері мен функцияларын;

8) әрекеттер тиісті нормалары Қазақстан Республикасы заңнамасының, Жарғының және ішкі құжаттардың ОВПО.

6. Демонстрация дайындық Стандартының сақталуын

6-1. Алқалық органдарының қызметі болуы тиіс ережемен регламенттелді, аражігі нақты ажыратылып тізбесін қаралатын мәселелер осы орган.

Алқалы органдары мүшелерінің білуге міндетті өз функционалдық міндеттері, құқықтары мен қабылданған шешімдер үшін жауапкершілік.

6-2. Әзірленген ОВПО регламенттейтін құжаттар ашықтығын, бизнес-үдерістерді тиіс куәландыруға дайындығы туралы стандартының сақталуын.

ОВПО барлық нормативтік және өзге де құжаттарда ұйымның меншікті бұқаралық ақпарат құралдары, интернет-ресурстарында, күнделікті қызмет анық және сөзсіз деп атап өтті өз бейілділігін нормаларын сақтау бойынша Көрсетіледі.

7. Академиялық парасаттылық (адалдық)

7-1. Парасаттылық — бұл тұрақты міндеттеме қатысушылар білім беру процесін және білім беру мекемелерінің сәйкес әрекет етуге құндылықтар мен қағидаттарына болдырмайтын сыбайлас жемқорлық тәуекелдері мен көріністерін қалыптастыратын және теріні кәсіптік ортаға мүмкіндік беретін, оларға ұстануға тиіс мінез-құлық.

Негізгі критерийлері жылжыту академиялық парасаттылық (адалдық) және ОВПО болып табылады:

1) академиялық адалдық болып табылатын негізгі құндылығы-білім беру және зерттеу процесін;

2) сақтау, айқын, әділ және объективті стандарттар академиялық адалдық ережесін, дәйексөз және мінез-құлық;

3) барлық түрлері жазбаша жұмыстары білім алушылардың тексеруден өтеді тұрғысында, плагиат. Тексеру қағидалары мен тәртібі тұрғысынан, плагиат оларды жоғары оқу орны;

4) білім алушының жауапкершілігі бұзғаны үшін қағидаттарын және стандарттарын академиялық адалдық;

5) ұсыну үшін жоғары талаптар білім алушыларға өз жүйесін әділ және объективті бағалау оқыту нәтижелерін;

6) ұсыну ғана жақсы мүмкіндігі оқуын аяқтау;

7) сапасы үшін жауапкершілік кадрлар даярлау расталған, дипломмен марапатталды;

8) қамтамасыз ету құны жоғары оқытушы ретінде менторы, прививающего принциптері және стандарттары, академиялық адалдық, өзара құрмет пен әділеттілік;

9) танылуы ілгерілету және қорғау, академиялық адалдық нәтижесі болып табылады өзара күш-жігерді, білім алушылардың және қызметкерлердің ОВПО;

10) адал орындау жүктелген міндеттерді әрбір оқушының және жұмыс ОВПО бойынша академиялық адалдық принциптерін сақтау.

Осы Стандартта мынадай теріс қылықтар болып танылады академиялық недобропорядочностью (әділетсіздікке жол бермеуге):

Плагиат, көшіру, қайталау, бұрмалау, жасыру, сөз байласу.

8. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы комплаенс (сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет, корпоративтік этика)

8-1. Жылжыту парасаттылық мынадай принциптерге негізделеді:

1) тұрақты жұмыс әзірлеу, енгізу, қолдау, талдау және жақсарту саясатын және сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

2) анықтау үшін ұйым сыртқы және ішкі факторлар үшін маңызды оның қызметінің мақсаттары мен әсер ететін қабілеті жетуі оның мақсаттары сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

3) анықтау мүдделі тараптар үшін маңызды сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл және тиісті оларға қойылатын талаптар;

4) шекараларын анықтау және қолдану менеджмент жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл үшін болып белгіленсін, оның қолданылу саласы;

5) бағалау жүргізу, сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жүйелі негізде;

6) өлшемдер деңгейін бағалау үшін сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін;

7) көрсетілім бойынша жоғары басқарушы орган) көшбасшылық және қатысты міндеттемелерді менеджмент жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

8) жауапкершілігі жоғары басшылық (басқарушы орган) әзірлеу, енгізу, қолдау, талдау және жақсарту саясатын және сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

9) болуы ішкі қызметтерінің сақтау, сыбайлас жемқорлыққа қарсы нормаларды наделением олардың тиісті жауапкершілігі мен қажетті өкілеттіктері бар;

10) әзірлеу және қолдау шешім қабылдау процессінің немесе басқаруға арналған құралдар жиынтығын жемқорлыққа қарсы тәуекелдерді берілгенде жоғары басшылығымен қабылданған шешімдер ұйымдардың персоналына;

11) анықтау ішкі және сыртқы коммуникация, елеулі жұмыс істеуі үшін сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

12) жоспарлау, енгізу, талдау және басқару процестерін қамтамасыз ету үшін қажетті талаптарына сәйкес сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

13) тетіктерін енгізу қаржылық және қаржылық емес бақылау, басқару үшін сыбайлас жемқорлық тәуекелдерді;

14) енгізу-сыбайлас жемқорлыққа қарсы механизмдерді, бақыланатын ұйымдар мен іскерлік серіктестер;

15) енгізу рәсімдерін алдын алу мақсатында ұсыныстар беру немесе қабылданған сыйлықтар, шығындарды төлеу, төлеу қайыр-садақа алу, басқа пайдаларды;

16) енгізу рәсімдерін, поощряющих және мүмкіндік беретін персоналға бірі-адал ниетпен немесе негізделген болжамдар хабарлау қызметі сақтауды қамтамасыз ету, сыбайлас жемқорлыққа қарсы нормаларын немесе тиісті лауазымды тұлғаларға (не тікелей, не арқылы тиісті үшінші тарапқа) туралы болжамды немесе орын алған жағдайларда парақорлық немесе кез келген сыбайлас жемқорлық бұзушылықтар, сондай-ақ слабостях менеджмент жүйесіндегі сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

17) енгізу жөніндегі рәсімдерді тексеру және шаралар қабылдауға қатысты кез келген оқиға, сыбайлас жемқорлық саясатын бұзған жемқорлыққа қарсы іс-қимыл немесе талаптарының сапа менеджменті жүйесін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл, олар анықталған немесе негізді түрде болжанып отыр немесе олар туралы ақпарат келіп түсті;

18) қызмет нәтижелерін бағалау бойынша жемқорлыққа қарсы іс-қимыл.

19)студенттерді басқару процесі ОВПО қалыптастыру үшін салауатты әлеуметтік ортаның және сыбайлас жемқорлыққа төзбеушілік ОВПО.

8-2. Мәдениет парасаттылық да ОВПО негізделуі тиіс келесі моделін этикалық мінез-оқытушы, қызметкер мен білім алушының:

1) адалдық;

2) жүзеге асыру құқықтарын қорғау автордың және оның құқықтық мирасқорлары;

3) ашықтық;

4) құрметтеу құқықтары мен бостандықтарын, білім алушылар;

5) теңдігі;

6) оқытушы, қызметкер үлгісі болуы тиіс ұқыптылық және интеллигентности, мораль және адамгершілік принципті қарсылас жемқорлықтың кез келген, недисциплинированности және жауапсыздығынан;

7) оқытушы, қызметкер басты бағыттарының бірі өз қызметін анықтауы тиіс студенттермен тәрбие жұмысын, қамқорлық туралы, олардың білімділігіне, мәдениетіне, тәрбиелеу Отанымыздың нағыз патриоттары;

8) оқытушы, қызметкер тұруға міндетті жемқорлықтың кез-келген шараларды қолдануға, оның алдын алу;

9) оқытушы, қызметкер жеке үлгі өзінің кәсіби міндеттерін орындау көрсетеді, студенттерге жол бермеу, сыбайлас жемқорлық, насихаттайды өнегелік құндылықтарды, міндеттемелерді және талаптарды адал мінез-құлық негізделген жалпыға танылған адамгершілік принциптері мен нормаларын, қазақстандық қоғам мен мемлекет;

10) оқытушы, қызметкер болуы тиіс, адал және әділ, кәсіби қызметін бағалау және өзінің әріптестері мен студенттерінің тәуелсіз, олардың ықпалынан лауазымдық міндеттерін орындау кезінде, бұзу фактілерінің жолын кесуге тарапынан қызметтік этика нормаларын басқа жол бермеуге, мұндай кемшіліктер өз тарапынан;

11) білім алушы ОВПО ұмтылуы тиіс болуға, Қазақстан республикасына лайықты азамат, кәсіпқой, таңдаған мамандығы бойынша ең жақсы қасиеттерін дамытуға;тұлғаны

12) білім алушы құрметтеуге оқытушы ретінде адамның жеке басын куәландыратын, бұл ретте болдырмауы тиіс кез келген іс-әрекеттер, байланысты әсерімен не жеке басының, мүліктік, қаржылық және өзге де мүдделерін, кедергі жасайтын адал орындау оқытушы өз міндеттерін;

13) білім алушы адал, оқыту мен барлық нысандары бойынша білімді бақылау есептегенде жарамсыз нечестность, салақтық және недобросовестность оқыту процесінде;

14) білім алушы үлгісі болуы тиіс, мәдениет пен адамгершіліктің, нетерпимым сыбайлас жемқорлық және, ең алдымен, жол бермеген меншікті сыбайлас жемқорлық мінез-құлық;

8-3. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы комплаенсжүзеге асырылатын ОВПО жүргізуді қамтамасыз етеді мынадай іс-шаралар:

1) анықтау қызметкердің немесе құрылымдық бөлімшенің ОВПО жауап беретін жемқорлыққа қарсы комплаенс және тиісті жұмысын үйлестіру бойынша сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру оқу орнында;

2) әзірлеу және қабылдау ішкі сыбайлас жемқорлыққа қарсы құжаттарды жалпы сипаттағы Кодексі академиялық әдеп немесе этика Қағидаларын ОВПО;

3) қабылдау, сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясатты ОВПО;

4) жүзеге асыру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мониторинг жемқорлық тәуекелдерін талдау және қызметіндегі ОВПО қабылдау мақсатында қаруланған шешімдер бойынша қажетті іс-әрекеттер анықтау және жоюға бағытталған шараларды сыбайлас жемқорлық көріністерінің;

5) әзірлеу, жүргізілген талдау негізінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін Кешенді жоспары, сыбайлас жемқорлыққа қарсы әрекет бойынша ОВПО және ұдайы жариялау ресми интернет-ресурсында ОВПО туралы есептерді, оның имплементациялау, қол жеткізілген жетістіктер мен кедергілер бар. Хабардар етуді тұрақты негізде қызметкерлер мен білім алушылардың ОВПО қабылданған шаралар туралы фактілері бойынша сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасау;

6) HR-саясаты жүргізілетін ОВПО, негізделуі тиіс принциптері меритократия және шығару дамыту үшін қолайлы жағдайлар фаворитизма кадр саясаты;

7) басты көрсеткіші қызметінің тиімділігін ОВПО қарастыру қажет, оның ғылыми жетістіктері, бұл болады әсерлі ынталандыру үшін рекрутинг тұлғалардың жоғары ғылыми әлеуеті мен объективтілігін қамтамасыз ету кадрларды іріктеу кезінде;

8) әзірлеу икемді еңбекақы төлеу нысандарын арттыру үшін ынталандыру ғылыми және білім беру қызметкерлерінің ОВПО;

9) білім сапасын арттыру мақсатында жалғасуы тиіс жүргізу тиімді кері байланыс жүйесін "Оқытушы студент көзімен", сондай-ақ тетіктерін пайдалану туралы хабарлама жасаған заңсыз іс-әрекеттері академиялық ортада арқылы форумдар, диалогтық алаңдар, блогтар және сенім телефонының;

10) жұмыс практикасына енгізу жария есептілігінің бірінші басшысының ОВПО ұжымының алдында/жұртшылықпен;

11) қосу бағдарламасын қоғамдық пәндер іске асырылатын ОВПО отырып, сыбайлас жемқорлыққа қарсы сипаттағы бағытталған құқықтық таным деңгейін көтеру;

12) тізбесіне қосу бойынша курстық, дипломдық, магистрлік және докторлық зерттеулердің өзекті мәселелерін жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

13) түрлі ақпараттық-түсіндіру іс-шараларын, жемқорлыққа қарсы тақырыбы қатысуымен басым көпшілігі студенттер мен оқытушылар (форумдар, семинарлар, тренингтер, акциялар, флэш-мобтар, кітап көрмелері, конкурстар, сыбайлас жемқорлыққа қарсы және т. б.);

14) ашықтығын қамтамасыз ету, бюджет қаражатын жұмсаудың ОВПО, сондай-ақ қаржы құралдарының мемлекеттік емес көздерден сияқты демеушілік жарналар, қайырымдылық көмек, кіріс, коммерциялық қызметтен әр түрлі қорлар және т. б. қосу арқылы комиссия өкілдерінің директорлар кеңесінің, бақылау кеңесінің, попсоветов, профессорлық-оқытушылар құрамы, студенттер мен қоғамдық ұйымдар (саяси партиялар, кәсіподақтар, үкіметтік емес ұйымдар және т. б.).

9. Бөлу жатақханадан орын.

9-1. Тұрғын үй қоры ОВПО жарияланады, оның ресми интернет-ресурсында орналастырылған.

ОВПО автоматтандыруды қамтамасыз етеді осы қызметтің сәйкес келесі тәртібі:

1) білім алушы береді онлайн-өтінімді ақпараттық жүйесі арқылы ОВПО (бұдан әрі – жүйе);

Деректер студенттер ресімдеу кезінде құжаттарды қабылдау комиссиясында жазылады жүйесін және мұқтаж сапқа электрондық кезек;

2) жолдама беру, жатақханадан орын жеке кабинетіне келеді. Жүйе өзі анықтайды, қандай бөлме қоныстандыру жоспарланып;

3) жүйесі тұрғызады ниет білдірген кезекке өлшемдеріне сәйкес ұсыну орны ашылды.

9-2. Бірінші болып орналасады мүгедек балалар, жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалар, олардың ата-аналары мүгедек студенттер жинаған 120-дан астам балл ұлттық Бірыңғай тестілеуге иегерлері белгілері "Алтын белгі" және "Үздік аттестат" иегерлері, көп балалы отбасынан шыққан балалар, онда 4 немесе одан да көп кәмелетке толмаған немесе білім алушыларды балалар, отбасы, бір ата-ана.

Кейін жүйе ретінде бөлді жатақханадан орын мамандары құрылымын, жауапты қызмет көрсетуді студенттер, тексереді тізімі болуы керек деректерді толтыру кезінде. Түпкілікті нұсқасын бекітеді, арнайы комиссия ОВПО.

Аяқталғаннан кейін қоныстандыруға электрондық әркімнің жеке ісі студенттің енгізеді оның барлық ішкі тәртібінің Ережелерін бұзған жағдайда ОВПО, оның ішінде жатақханада тұру.

Жүйесінде тіркеледі барлық бұзушылықтар оқитын. Олардың нәтижелері бойынша білім алушы болуы мүмкін выселен.

Тіпті егер келесі оқу жылында білім алушы өтінімді жібереді тұруға, жүйе оған жағдай қалыптасады.

9-3. Бос орындар туралы мәлімет жатақханаларда және адамдар қоныстанған, олардың орналастырылады, сондай-ақ арналған ресми интернет-ресурсында ОВПО.

9-4. Үшін объективті қарау үшін өтінімдерді қоныстандыруға жатақханаға басшысының шешімімен ОВПО арнайы комиссия құрылады құрылымдық бөлімшелерінің өкілдері мен студенттер.

Комиссияның төрағасы лауазымды тұлғасы болып табылады бірінші басшысының орынбасарынан төмен емес ОВПО.

Хатшы комиссия мүшесі болып табылмайды. Комиссия мүшелерінің тақ санынан тұрады.

9-5. Үшін ашықтығы мен объективтілігін қамтамасыз ету процесін қоныстандыруға, тізімдер, білім алушылардың заселяемых жатақханасына негізінде электрондық кезек комиссия отырысының қорытындысы бойынша, орналасуы корпоративтік ақпараттық порталдарда, ОВПО.

Комиссияның шешімі негіз болып табылады орналастыру үшін жатақханаға немесе бас тартуды ұсыну жатақханадан орын.

10. Тиісті қаржы қаражатын бөлу

10-1. Қаржылық және бюджеттік рәсімдер ОВПО бағытталуы тиіс қызметінің тиімділігін арттыру ОВПО, ашықтық және қол жетімділік. Даму жоспары, қаржылық есептілік және даму жоспарының орындалуы жөніндегі есептер жыл сайын орналасуы ресми интернет-ресурсында ОВПО, сондай-ақ порталда ақпараттық-есептік орталық мемлекеттік мүлік және жекешелендіру Комитеті Қазақстан Республикасы қаржы Министрлігінің.

10-2. Басқару мақсатында сыбайлас жемқорлық тәуекелдерді ОВПО тиіс тетігін енгізетін қаржылық бақылау.

Бөлу-қаржы құралдарының жүргізілуі тиіс заңнамасының талаптарына сәйкес және қабылданған нормативтерге бойынша штат саны және жалақы бойынша, тауарларды сатып алу - материалдық құндылықтардың, жұмыстар мен қызметтер.

Қаржы қызметі ОВПО жоспарлауда шығындар нормативтеріне сәйкес.

10-3. Болдырмау үшін сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін жоспарлау және жұмсалатын тауарларды сатып алу - материалдық құндылықтардың, жұмыстардың және көрсетілетін қызметтердің ОВПО құрылады арнайы бюджеттік комиссияиз құрылымдық бөлімшелерінің өкілдері ОВПО олардың ведомстволық бағыныштылығына қарамастан студенттер.

Комиссияның төрағасы лауазымды тұлғасы болып табылады бірінші басшысының орынбасарынан төмен емес ОВПО.

Хатшы комиссия мүшесі болып табылмайды. Комиссия мүшелерінің тақ санынан тұрады.

10-4. Бюджеттік комиссияның отырысында қаралатын өтінім негізінде сатып алу тауар - материалдық құндылықтардың, жұмыстардың және қызмет берушілердің, құрылымдық бөлімшелерінің ОВПО туралы шешім қабылдайды, олардың орындылығы және қажеттілігі қосу мемлекеттік сатып алу жоспары.

10-5. Отырыстың қорытындысы бойынша хаттама жасалады. Хаттаманың негізінде бюджеттік комиссия отырысының енгізілетін қажетті деректерді даму Жоспары ОВПО жасалады мемлекеттік сатып алудың жылдық жоспары ОВПО және сатып алу жүзеге асырылатын тауарлардың, жұмыстардың және қызметтердің.

10-6. Сатып алу тауар - материалдық құндылықтардың, жұмыстардың және қызметтердің жүзеге асырылуы тиіс қатаң түрде заңнамаға сәйкес мемлекеттік сатып алу туралы " Қазақстан Республикасы білім беру ұйымдарын қоспағанда, бар ерекшеліктер мемлекеттік сатып алу туралы заңнамаларға, Қазақстан Республикасы.

10-7. Барлық қаржылық операциялар жүргізілген ОВПО тиіс толық және дәл есепке алу және тіркеу халықаралық стандарттарына сәйкес қаржылық есептілікті, есеп және салық саясаты, қабылданған қр ОВПО.

10-8. Қаржылық операцияларды жүзеге асыру кезінде қазақстан ОВПО қатаң өкілеттіктерді бөлу. Бір лауазымды тұлға болуы мүмкін емес бастамашылық және мақұлдауға және төлемдер.

Жүргізу үшін қомақты қаржы операцияларының қажет мақұлдау басшысының жоғары деңгейдегі бірінші басшысының, кейбір жағдайларда - Уәкілетті органның білім беру саласында).

10-9. Барлық төлемдер расталуы тиіс сәйкесінше ресімделген құжаттар (шарт, орындалған жұмыстардың актілері, шот-фактуралар, төлем тапсырмалары мөртабанымен және т. б.).

Міндетті түрде бар болуын ілеспе құжаттардың растайтын құжаттама.

Санын шектеу қолма-қол ақша операцияларын жүзеге асыру және қатаң бақылау қолма-қол.

Жіктеу төлемдер болуы тиіс дәл және түсінікті, және оның бейнеленуі шоттардағы.

Мезгіл-мезгіл басшылығына ОВПО жүзеге асыру қажет талдау елеулі операциялар мен ағымдағы қаржылық қызметі.

10-10. Қаржы қызметіне мониторингті ОВПО жүзеге асырылуы тиіс тәуелсіз аудиторлық ұйымдар. Бұл ретте таңдау ұйымның қызмет көрсететін жүргізу қажет портал арқылы мемлекеттік сатып алуды қоспағанда, білім беру ұйымдарының, бар ерекшеліктер мемлекеттік сатып алу туралы заңнамаларға, Қазақстан Республикасы.

11. Бөлу ашықтығы гранттар

11-1. Ашықтығын қамтамасыз ету бөлу шеңберінде гранттар қолданыстағы заңнамасының принциптеріне сәйкес білім беру саласындағы мемлекеттік саясат:

1) теңдігі сапалы білім алуға;

2) білім беру жүйесін дамытудың басымдығы;

3) барлық деңгейдегі білімге қолжетімділігі ескеріле отырып, халықтың интеллектуалды даму, психофизиологиялық және жеке ерекшеліктерін әрбір тұлға;

4) зайырлы, гуманистік және дамытушылық сипаты, білім беру басымдығы, азаматтық және ұлттық құндылықтардың, адам өмірі мен денсаулығын, тұлғаның еркін дамуы;

5) адамның құқықтары мен бостандықтарын құрметтеу;

6) жеке адамның білімдарлығын ынталандыру және дарындылығын дамыту;

7) процесінің үздіксіздігі білім беру деңгейлерінің сабақтастығын қамтамасыз ететін;

8) бірлігі, оқыту, тәрбиелеу және дамыту;

9) демократиялық сипаты , білім беруді басқару, білім беру жүйесі қызметінің ашықтығы;

10) алуан түрлілігі бойынша білім беру ұйымдарының меншік нысандары, оқыту мен тәрбиелеу, білім беру бағыттары бойынша.

11-2. Бөлу рәсімдерінің ашықтығын гранттар қамтамасыз етіледі:

1) ашықтығы бойынша ақпарат саны мен тетіктері гранттар бөлу;

2) ұйғарымымен болуымен ОВПО лауазымды тұлғаның (бөлімшенің), жауапты гранттар бөлу және осы процестің ашықтығы;

3) кеңейту лауазымды тұлғалардың жауапкершілігін ОВПО бұзғаны үшін ақпаратқа қол жеткізу құқығын қамтамасыз ету және қолдану пәрменді санкциялар бұзғаны үшін гранттарды бөлу кезінде;

4) ведомстволық ескере ақпараттық сауалдардың барысы мен нәтижелерін оларды қарау, сондай-ақ енгізу тиісті орталықтандырылған статистикалық есепке алу тұрақты жариялануын деректерді онлайн мәселелері бойынша гранттар бөлу;

5) ашық онлайн қол жеткізуді негізгі деректер қорына (тізілімдерге) ОВПО (ескере отырып, жеке ақпаратты және т. б.), атап айтқанда, тізілімге білім алу процесінде босаған гранттар;

6) қамтамасыз ету мүмкіндігі барлық мүшелерінің (қызметкерлер, білім алушылар) ОВПО және стейкхолдерлер қатысу тыңдауға гранттарды бөлу жөніндегі;

7) қамтамасыз ету персоналды қорғау, сообщавшего сыбайлас жемқорлық фактілері туралы немесе негізделген жорамалдар гранттарды бөлу кезінде қысым мен қуғын-сүргін шараларын тарапынан жауапты қызметкерлерінің ОВПО немесе жоғары басшылық (басқару органдары).

12. Жұмысқа қабылдау (конкурс бос орындар туралы мәлімет)

12-1. Заңнамаға сәйкес, білім беру саласындағы еңбек қатынастары қызметкер мен ОВПО Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасымен реттеледі. Замещение должностей ғылыми-педагогикалық қызметкерлерінің (профессорлық-оқытушылық құрамның, ғылыми қызметкерлердің) ОВПО конкурстық негізде жүзеге асырылады. Ішкі рәсімдер, конкурстар өткізу ережесі бос орындар профессор-оқытушылар құрамының ішкі нормативтік құжаттарымен регламенттеледі.

12-2. Сендіру үшін қажет жағдай жасау және сақтау үшін кадр әлеуетін дамыту ОВПО, сыбайлас жемқорлыққа жол бермеу мақсатында және непотизма қызметінде болған кезде бос мемлекеттік кәсіпорындар мен білім беру ұйымдары меншік нысанына қарамастан орналастырылады конкурс өткізу туралы хабарландыру интернет-ресурстарында, оның ішінде рекрутинг порталдарында, кем дегенде, екі апта ішінде құжаттарды қабылдау аяқталған күнге дейін.

Шиеленіскерс включает өзіне мынадай кезеңдерді:

1) конкурс өткізу туралы хабарландыру жариялау;

2) конкурстық комиссия құру;

3) азаматтардың құжаттарын қабылдау конкурсқа қатысуға ниет білдірген;

4) конкурстық комиссия конкурсқа қатысушылардың құжаттарын белгіленген талаптарға сәйкестігін;

5) кандидаттармен әңгімелесу;

6) конкурстық комиссияның қорытынды мәжілісі.

12-3. ОВПО қамтамасыз ету үшін конкурстық процедуралар ашықтығы жұмысқа орналасу кезінде әзірлеуі тиіс мынадай ішкі нормативтік құжаттар:

1. Қызметкерлер лауазымдарының біліктілік сипаттамасы ОВПО заңнамасына сәйкес Қазақстан Республикасы.

2. Қабылдау ережесі ОВПО және шарттар келісімі болса, конкурстан тыс іріктеу лауазымдарға орналасу (кадрлық резерві қажет болған жағдайда).

3.Анықтаудың ережелері мен әдістері кәсіби құзыреттілік, негізгі көрсеткіштерді есептеу және көрсеткіштің бәсекеге қабілеттілігін.

12-4. Болдырмау мақсатында сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық іріктеу кезінде персоналдың ОВПО енгізуіміз керек ішкі саясатын жемқорлыққа қарсы іс-қимыл қамтамасыз ету үшін:

1) жағдай, жұмысқа орналастыру, персоналдың саясатына сәйкес Қазақстан Республикасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы;

2) уақтылы ознакомления работника с саясатына сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-жұмысқа қабылдау кезінде, қажет болған жағдайда өту қызметкер тиісті оқыту;

3) болуын рәсімдерді мүмкіндік беретін ОВПО тиісті тәртіптік шаралар еңбек бұзатын саясатын жемқорлыққа қарсы іс-қимыл;

4) қызметкерлердің қауіпсіздігін, выражающейся жол бермеу, негізсіз жазалау, кемсіту немесе тәртіптік жаза шараларын қолдану (қауіп-оқшаулау, лауазымын төмендетуге, препятствованию арттыру, ауыстыру, жұмыстан шығару, запугиванию және қудалауға).

 

Қ. Сәтбаев атындағы ЕИТИ
2021